„Być jak Ignacy”
Zespół Szkół w Staninie w obecnym roku szkolnym 2022/ 2023 przystąpił do VII edycji programu edukacyjnego „Być jak Ignacy”, którego organizatorem jest Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza. Program został objęty patronatem honorowym Ministra Edukacji i Nauk oraz patronatem medialnym Polskiego Radia.
Realizacja zadań programowych odbywa się pod kierunkiem Pani Barbary Gajownik oraz Pani Iwony Czerniewicz.
Celem programu jest promowanie zdobywania wiedzy wśród uczniów poprzez doświadczanie oraz popularyzowanie różnych dziedzin nauki i osiągnięć wielkich polskich naukowców oraz wynalazców.
W tym roku akcja wystartowała pod hasłem „Zostań ambasadorem nauki”! Program ma zachęcić dzieci do promowania nauki i zdobywania wiedzy między innymi w takich dziedzinach jak: chemia, fizyka, astronomia, ekonomia, siły natury, optyka czy kryptologia. W szkole powstało koło naukowe „Ciekawi świata”.
Jego członkami zostało siedmiu uczniów klas ósmych oraz trzech uczniów klasy siódmej. Program zakłada realizację 16 lekcji, a zajęcia edukacyjne odbywają się od początku października 2022 r. i będą trwać do końca maja 2023 r.
W każdym miesiącu nauczyciele – opiekunowie koła składają raporty z realizacji jednego tematu na platformie programu „Być jak Ignacy”.
Zrealizowano już 5 części z ośmiu.
- Cząstki elementarne i chemia w życiu codziennym.
- Woda i wyporność.
- Astronomia i Układ Słoneczny.
- Kryptologia. Szyfry i matematyka w życiu.
- Siły i ruch
Oprócz tego koło naukowe oraz jego uczestnicy realizują dodatkowe działania „ambasadora nauki”, promując swoje działania w lokalnej społeczności oraz mediach społecznościowych. Efektem finalnym pracy koła naukowego będzie praca konkursowa polegająca na stworzeniu projektu w formie makiety, urządzenia, prezentacji lub filmu na jeden z tematów, które pojawiły się na zajęciach. Za wszystkie działania podejmowane w ramach realizacji programu koła naukowe otrzymują punkty.
Zapraszamy do obejrzenia filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=pZcXf40k-lA
.
Informacje: ZS w Staninie
.